Wegańskie tofulpeciki z czosnkiem

Postanowiłam zostać… weganką… Na jeden dzień (a raczej jeden posiłek). Z tego też tytułu, jak na prawdziwego weganina przystało, zrobiłam, własnoręcznie tofu!
Trzy godziny grzebania się w sojowej papce i moim oczom ukazało się pół kilo szczęścia!
Tylko co z tym szczęściem zrobić?
A to sobie wymyśliłam ;)


WEGAŃSKIE TOFULPECIKI CZOSNKOWE
Składniki:
  • 50 g namoczonych orzechów nerkowca
  • 50 g masła orzechowego
  • 120 g tofu (nadal pałam z dumy! :D)
  • 2 łyżki siemienia lnianego mielonego
  • łyżeczka czosnku granulowanego LUB zmiażdżony ząbek czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • pół szklanki wrzątku

Zaparz siemię lniane we wrzątku tak, aby powstał glut. Zblenduj oba rodzaje orzechów z siemieniem na w miarę jednolitą papkę. Do masy dodaj, kawałkami tofu. (moje było w miarę miękkie, więc nie miałam z tym większego problemu). Kleistą masę przerzuć najlepiej do miski i zagnieć dokładnie ze wszystkimi przyprawami. Jeżeli masa jest zbyt rzadka, dosyp lnu. Konsystencja Twoich klopsików ma być dość zwarta. Masa ma bezproblemowo odchodzić od dłoni i miski.
Z powstałej masy uformuj małe kuleczki, mniej więcej rozmiarów orzecha włoskiego i podpiecz w piekarniku lub (tak, ja ja zrobiłam) dodaj do jakiegoś sosu (w moim przypadku pomidorowego) i zagotuj.
Twoje tofulpety mogą stanowić odrębny posiłek lub dodatek do makaronu lub ryżu.
Pod wpływem wielokrotnego podgrzewania w sosie nie powinny się rozlecieć.
Smacznego ;)

Komentarze

  1. Świetna sprawa :) Też czasem lubię zjeść posiłek bez mięsa. Ale żeby samemu robić tofu? :) Super!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego