Witaj!

Drogi przyszły czytelniku!

Jestem zagorzałą fanką odchudzonych eksperymentów kulinarnych, jak i aktywną działaczką propagującą zdrowy styl życia wśród znajomych :) Jako, że od pewnego czasu zaobserwowałam znaczy wzrost zasięgu wydobywających się ze mnie fit oddziaływań, postanowiłam podzielić się ze światem wytworami mojej bujnej wyobraźni. 
Na blogu znajdziesz przepisy mojego autorstwa lub diametralnie, bądź w pewnym stopniu przeze mnie zmodyfikowane. Dania przeze mnie stworzone reprezentują głównie okrojoną z niezdrowych składników alternatywę klasycznych reprezentantów kuchni polskiej, jak i zagranicznej. Zapraszam :)

Na pierwszy ogień pójdzie deser dla miłośników serków homogenizowanych! Banał wśród banałów, a smakuje niemal identycznie, co popularny dawniej Seruś :) Przepis jest uniwersalny; to od Ciebie zależy jaki smak będzie mieć Twoja bogata w białko przekąska. Jedyne, czym musisz dysponować to blender ( najlepiej kielichowy) i… chęci ;)

WYSOKOPROTEINOWY SEREK Z CHUDEGO TWAROGU

Składniki na dwie porcje:

  • Kostka twarogu chudego ( najlepiej klinek, mniej kremowy)
  • 2 łyżki dowolnego mleka
  • Słodzidło ( w moim przypadku erytrytol) 3 łyżki*
  • Dodatek smakowy, np. 1 łyżka kakao/ karobu, garść świeżych lub mrożonych malin/ truskawek/ brzoskwiń/  jagód, ekstrakt z wanilii lub miąższ z laski wanilii itp.

Wrzuć do blendera twaróg, wstępnie go rozdrabniając. Podgrzej mleko ze słodzikiem- i w tym momencie, jeśli robisz serek o smaku czekoladowym, dodajesz także kakao, w innym przypadku pomijasz daną czynność. Doprowadź mieszankę do wrzenia. Odczekaj 5 minut, aby przyrządzone mleko odrobinę przestygło. Następnie dodaj je do blendera z twarogiem i zacznij blendować. Ułatwienie tej czynności umożliwia pomaganie sobie łyżką. Masa powinna przyjąć konsystencję gładką, bez grudek. Jeżeli smak Twojego serka wymaga dodania innych składników niż kakao zrób to właśnie teraz, włącz ponownie blender i mieszaj do otrzymania pożądanej konsystencji. Utworzona masa może być teraz odrobinę rzadka. Jeśli przeszkadza Ci to w konsumpcji, przelej ja do dowolnego naczynia i odstaw do lodówki na 2 godziny. Smacznego!

*Należy pamiętać iż poziom słodkości każdego słodzika jest inny. Popularny substytut cukru, jakim jest erytrytol zawiera 70% słodkości cukru, zaś ksylitol- 75%, co odpowiada około dwóm łyżkom w danym przepisie.
MAKRO NA PORCJĘ (SEREK CZEKOLADOWY)        
kcal
B
T
W
170
31,5
2
6

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego