Jak pić guaranę i przeżyć? Poradnik weterana

Hej!
Pewnie przeczytałeś już mój niekończący się i nudny artykuł- wykład na temat właściwości i zastosowania guarany? Jeśli nie, odsyłam tutaj. Wspomniałam tam także o jej niezbyt ciekawym smaku. Z tej właśnie okazji stworzyłam specjalnie dla Ciebie trzy (według mnie)  ciekawe przepisy na turbo- koktajle z guaraną w roli głównej. Musisz jedynie wiedzieć, że nie jestem zwolenniczką wyciskania soków. Moją prawą ręką w kuchni (co pewnie już dostrzegłeś) jest blender kielichowy; w razie wątpliwości, nada się także ręczny ;) Mimo, iż wyciskarka wydobywa z produktów same najlepsze rzeczy, zawsze odczuwam deficyt BŁONNIKA. Jeśli przeszkadzają Ci gęste koktajle z owoców i warzyw, nie katuj się, wyciśnij z nich sok ;)

Kandydat nr 1
GRANAT PUŚCIŁ BURAKA
Składniki:
  • 2 łyżeczki guarany mielonej
  • Pół szklanki soku z buraka (może być świeżo wyciśnięty lub kupiony, np. z firmy Dawtona )
  • Pół szklanki owoców granatu
  • Łyżeczka mielonego siemienia lnianego
  • 2 mandarynki (dla osłody życia J )
Kandydat nr 2
ZŁOTO HISZPANA
Składniki:
  • 2 łyżeczki guarany mielonej
  • Łyżka nasion szałwii hiszpańskiej (chia)
  • Szklanka zaparzonej, posłodzonej łyżeczką słodzika mięty (najlepiej schłodzonej)
  • 1 mango
  • Łyżeczka kurkumy (opcjonalnie- co by zgubić parę centymetrów z biodrach :D )
Kandydat nr 3
ZZIELENIAŁY Z RADOŚCI
Składniki:
  • 2 łyżeczki guarany mielonej
  • Pół awokado
  • 1 kiwi
  • 1 ogórek (najlepiej gruntowy)
  • Garść jarmużu
  • Pół szklanki wody
  • Natka pietruszki
Przepis dla wszystkich wariantów jest taki sam. Najprościej, wszystkie warzywa  umyj, obierz, wrzuć do blendera i zblenduj. W przypadku koktajlu drugiego, nasiona chia wrzuć dopiero PO wyblendowaniu całości i wymieszaj łyżką ;)

P.S.
We wszystkich koktajlach zawarte są składniki pobudzające metabolizm. Przedstawione przeze mnie propozycje mogą stanowić odrębny posiłek, jeśli dodasz do nich, na przykład dwie łyżki ugotowanych wcześniej dowolnych płatków lub łyżkę masła orzechowego. Podane warianty mogą stanowić bazę do twoich własnych eksperymentów w kuchni J


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego