Fit chlebek bez mąki na osłodę życia

W tym przepisie muzą i inspiacją stał się http://www.slodkie-rewolucje.pl/2015/08/chleb-biakowy-fit.html. Po moim urodzinowym szaleństwie z rozpadającą się fit masą tortową i deficytem odpowiadających dodatków postanowiłam zrobić coś bardziej... zwartego ;) A najlepsze jest w tym wszystkim to, że chlebek upiełam spontanicznie (czytaj: wrzucałam do michy co popadnie), więc resztę wieczoru spędziłam na odtwarzaniu tego niepowtarzalnego smaku, który niestety, wyszedł mi całkiem... przypadkem :)
Nie zrozum mnie źle, ale chlebek smakuje jeszcze bardziej niepowtarzalnie z równie charakterną nutellą albo proteinowym serkiem :D

SUPERPROTEINOWY CHLEBEK Z OTRĘBÓW (WERSJA DLA CUKROHOLIKÓW)
Składniki na małą keksówkę:

  • 2 opakowania drodży suchych (16g)
  • opakowanie serka wiejskiego lekkiego
  • 3 łyżki inuliny z cykorii (opcjonalnie)
  • łyżka karobu lub kakao
  • 50g otrębów (u mnie pszennych)
  • 3 jajka
  • 2 łyżki mąki  kokosowej
  • 3 łyżki siemienia lnianego mielonego odtłuszczonego (np. Sante)
  • 3 łyżki słodzidła
  • 60g (ok 2 miarki) odżywki białkowej (u mnie masło orzechowe)
  • pół szklanki wody
  • pół szklanki dowolnego mleka (u mnie kokosowego)
  • DUŻO dowolnych dodatków (owoce, nasiona, orzechy...)
Zacznij od zblendowania wszystkich mokrych składników, dodając pomału suche. Orzechy itp. dodaj już po wyblendowaniu.  Gotową masę przelej do małej keksówki wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia. Piecz 40 minut lub do suchego patyczka w 180 ºC. Po upłynięciu czasu pieczenia zostaw chlebek w wyłączonym piekarniku jeszcze na około godzinę. Wyjmij wypiek z piecyka, przestudź (pamiętaj, to ciasto drożdżowe!) i delektuj się nim do woli (mówię serio, ten chlebek jest naprawdę superfit ;)
Smacznego :D


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego