Czekoladowe ciacha z okary

Jestem nadal pod wrażeniem mojego wyczynowego, wegańskiego dnia w kuchni. Niestety, moja miłość do jajek przewyższa wszystkie roślinne wyskoki. Po wczorajszej porannej gimnastyce z soją zostały mi odpadki zwane OKARĄ. Tak mi było szkoda ich wyrzucać, że aż upiekłam z nich ciastka :)
I to nie jakie!
CZEKOLADOWE!
Szkoda tylko, że nie wegańskie…
No cóż…

OKAROWE CIASTKI CIEMNE JAK NOC ;)
Składniki:
  • około 150 g okary
  • 2 kopiaste łyżki kakao (tak, wiem, dużo)
  • 2 łyżki mąki kokosowej
  • 2 jajka*
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej 
  • 5 łyżek dowolnego słodzidła
  • po łyżce konfitury na każde ciastko (w moim przypadku porzeczkowo- wiśniowej) wyjdzie niecały słoiczek

Wszystkie składniki oprócz konfitury wymieszaj. Na wyłożoną wcześniej papierem blaszkę nakładaj łyżką do zupy placuszki, w każdym zrób niewielką dziurkę i napełnij ją dżemem.
Swoje ciasteczka piecz w piekarniku nagrzanym do 200ºC przez pół godziny. Przed spożyciem odrobinę je ostudź.
Smacznego :D

*VEGAN TIP!
Zamiast jajek możesz dodać jednego banana+łyżka zaparzonego siemienia lnianego ;)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego