Fit cukinia na słodko do słoiczków

Przed napisaniem tego posta przyglądałam się mojemu zagraconemu balkonowi z
niedowierzaniem…
Bo któż by powiedział, że można zagracić czterometrowy balkon CUKINIĄ?
Można!
Postanowiłam zrobić z tym porządek, bo bałam się, że pod jej ciężarem załamie mi się
strop… (W sumie, to pozbyłabym się tym samym cukiniowego problemu)
Wykopałam babciny przepis z dna szuflady i zabrałam się do pracy. Efekt trzygodzinnego
stania w garach chciałabym Ci zraportować :)
… Bo takiego hitu jeszcze nie widziałeś :D
Panie i Panowie, na stół wjeżdża… SŁODZONA CUKINIA!
W wersji oryginalnej jest ona o smaku ananasowym, lecz poeksperymentowałam z innymi
wariantami
(jak już mówiłam, robię jesienne, nowe porządki, jak w Pitbullu :D )
Nadaje się idealnie do różnych ciast, owsianek, a nawet może stanowić samodzielną
przekąskę :D
Mój zmodyfikowany przepis to pozbawiona cukru alternatywa, a wszyscy wiedzą, że cukinia
jest super niskokaloryczna, więc uznaję ją za kozacką fit przekąskę! :)
OWOCOWA CUKINIA NA SŁODKO
Składniki:

  • 2 kg cukinii ze skórką (tak!) pozbawionej gniazd nasiennych
  • pół kilo dowolnego słodzidła
  • łyżeczka kwasku cytrynowego
  • dowolny aromat owocowy ( u mnie ananas, kupiony na guiltfree.pl)
  • 2 szklanki wody

Zacznij od przygotowania zalewy w średniej wielkości garnku. Do wody dodaj słodzik,
aromat oraz kwasek i zagotuj.
Cukinię pokrój na w miarę małe kawałki.
Do wrzącej zalewy dodaj cukinię i gotuj na małym ogniu, aż się zeszkli.
Jeszcze gorącą, przełóż do małych, czystych słoiczków i pasteryzuj przez około 10 minut.
Gotowe :)

Róbmy przetwory! Edycja 3.
Mój przepis bierze udział w akcji "Róbmy przetwory"

Komentarze

  1. Słyszałam o takiej, ale nigdy nie robiłam :> Ale cukinię dodaje do owsianek, więc wiem, że taka wersja na słodko też musi super smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam taką cukinię ponad 20 lat temu (zabrzmiało, jakbym była w wieku Babci) przez dwa sezony. Potem nam się przejadła i nigdy więcej do tego przepisu nie wróciłam.
    Dziękuję za udział w akcji "Róbmy przetwory!"

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystałam już wszystkie cukinie z działki, ale chyba specjalnie kupię nowe by wypróbować ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Fit proteinowy wypasiony jabłecznik

Fit ciacha low carb z patelni

Fit szarlotka na biszkopcie z siemienia lnianego